• يکشنبه ٧ آبان ١٤٠٢-١١:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٧٧
اقراریان خواستار شد:2-187

ورود دادستانی در تضییع سرانه های آموزشی در شهرک شهید بروجردی

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص تضییع سرانه های آموزشی در شهرک شهید بروجردی، خواستار ورود دادستانی کل به این موضوع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در خصوص بی‌تعهدی برخی از سازندگان مجتمع‌های بزرگ به ایجاد مجموعه‌های آموزشی در مناطق مسکونی اظهار داشت: با عنایت به تبصره ۱ ماده ۴ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص صدور پروانه ساختمان توسط شهرداری‌ها برای مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها، شهر جدیدالاحداث و غیره، اگر ساخت و سازهای مذکور بیش از ۲۰۰ واحد باشد، سازنده موظف است سرانه آموزشی آن را تامین کند.

وی افزود: در نتیجه نشست مردمی که در شهرک بروجردی واقع در منطقه 15 انجام گرفت؛ مشخص شد تنها در فازهای ۱ و ۴ این شهرک بیش از ۳۲۰۰ واحد مسکونی ساخته شده است که عمده ساکنین، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران هستند؛ اخیرا نیز پروژه‌ای ۱۸۳ واحدی معروف به پروژه نیلوفر و یک پروژه ۱۹۹ واحدی با نام پروژه پیام فضیلت، همچنین یک پروژه ۳۱۷ واحدی صدرا که برخی از آن‌ها به بخش خصوصی و تعدای نیز به نهادهای حاکمیتی تعلق دارند در حال ساخت هستند.
 
رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه با بیان اینکه در مناطق دیگر نیز شاهد مواردی مشابه هستیم، گفت: مسئله‌ این است که ما با این مشکل در منطقه ۲۲ نیز مواجه هستیم که از طریق روابط فراسازمانی و اعمال فشارهایی از بیرون نسبت به سازندگان که بعضاً نهادها و مجموعه‌های حاکمیتی هستند؛ اقدام به دریافت پروانه ساخت و اجرای پروژه‌های خود کرده اند و به تعهدشان نسبت به ساخت مجموعه آموزشی، عمل نمی‌کنند؛ شهرداری هم به این دلیل به آن‌ها پایان کار نمی‌دهد و به تبع آن مردم نیز به دلیل نداشتن پایان کار نمی‌توانند سند دریافت کنند. 
 
اقراریان تاکید کرد: در حال حاضر در این شهرک شهرروندان و ساکنان به دلایل مختلف اعم از ایمنی، آتش نشانی و  مواردی از جمله رای ماده ۱۰۰ ، تجاری و غیره بیش از ۲۰ سال است که با مشکل سند مواجه هستند؛ شهرداری هم به وظیفه خود عمل می‌کند.
 
وی در ادامه با اشاره به دریافت گزارش‌های مردمی دال بر اعمال فشار این مجموعه‌ها به شهرداری متذکر شد: بر اساس گزارش‌های مردمی دریافتیم این مجموعه‌ها بدون رعایت ضوابط، با گرفتن یک تعهد و یا واریز وجهی به حساب آموزش و پرورش اجازه ساخت و ساز را دریافت می‌کنند و همانطور که تجربه نشان داده است؛ بعد از پایان ساخت و ساز هرگز این مجموعه‌های آموزشی ساخته نمی‌شود. لذا درخواست شده که این موضوع پیگیری شده و گزارش آن ظرف مدت یک ماه ارائه شود.
 
رئیس کمیته نظارت شورا هدف از پیگیری این موارد را جلوگیری از اعمال نفوذ و فشار این نهادهای حاکمیتی در شهرداری برشمرد و گفت:  مثلاً در مواردی شاهد بودیم که در نقطه‌ای از تهران درمانگاهی ساخته شده اما هیچ پارکینگی برای آن تعبیه نشده است. نکته قابل تأمل این است که هر سازنده‌ای تنها به فکر خود بوده و تلاش می‌کند کار خود را پیش ببرد. در آینده خواهیم دید که این درمانگاه پس از بهره‌برداری کامل گره ترافیکی ایجاد و شهروندان را با چالش مواجه خواهد کرد. 
 
وی افزود: در خصوص بیمارستان شهدای تجریش هم با این مسئله مواجه بودیم، لذا درخواست می‌شود در موارد مشابه دادستانی کل و دادستانی تهران از منظر حقوق عامه به موضوع نگاه کرده و اقدامات لازم را در این باره انجام دهند؛ از شهردار تهران نیز درخواست می‌شود اجازه ندهد این دستگاه‌ها با اعمال فشار و یا با زد و بندهایی که انجام می‌دهند، اقدام به چنین تخلفاتی کنند چرا که مسائلی از این دست می‌تواند شهروندان را برای سال‌های متمادی درگیر کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: